Betalen


Betaalmethoden

Hier kunt u vinden hoe u uw bestelling kan betalen bij de Watercooler Gigant. U kunt al uw bestellingen betalen met iDeal, Paypal, bankoverschrijving, creditcard of onder rembours.
Wilt u uw product de volgende dag in huis? Dan dient u voor 16:00 te bestellen. De betaling dient voor 16:00 te worden voldaan of u kiest voor een betaling onder rembours.

Bankgegevens
IBAN nr. NL21RABO0348392249
Bic. RABONL2U

  • iDeal
    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. U kunt zelf uw eigen bank selecteren en de betaling afronden.

  • Paypal
    Voor paypal heeft u een betalingsaccount nodig op de site. Als u deze nog niet heeft, kan dat hier. Vervolgens wordt u middels een beveiligde, versleutelde SSL verbinding doorgeleid naar de PayPal website. Vervolgens kunt u met uw aangemaakte account inloggen. Nu ziet u een overzicht van het product en de prijs. Als u het product heeft gecontroleerd en heeft betaald, wordt u teruggeleid naar onze site. Op onze website ziet u na een succesvolle betaling het orderresultaat en wordt u de orderbevestiging per e-mail toegestuurd.

  • Kopen op factuur

    Als zakelijke klant kunt u bij de Watercooler Gigant op rekening kopen. Hiervoor gelden enkele voorwaarden:

    • U bent al klant bij ons;
    • U heeft in de afgelopen 6 maanden minimaal 1 bestelling per maand geplaatst en vooraf betaald, of in kortere tijd 6 bestellingen;
    • Een van de bovenstaande bestellingen heeft een besteld bedrag gehad van minimaal euro 200.00.
    • Om in aanmerking te komen voor betaling op Rekening, klik hier en vul het formulier in
    • Indien u wordt goedgekeurd zult u hierover per e-mail worden geïnformeerd. Indien u mag betalen op factuur zal het niet tijdig voldoen van een factuur binnen de gestelde termijn ervoor zorgen dat deze optie wordt gestopt.
  • Creditcard
    Voor creditcard betalingen wordt 2,5% extra in rekening gebracht. Watercooler Gigant is hiertoe genoodzaakt doordat de creditcard maatschappij ons hoge marges oplegt. Via uw creditcard (Visa of MasterCard) kunt u gemakkelijk uw bestelling betalen bij de Watercooler Gigant. U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.

    De betaling gaat als volgt in zijn werk;
    Stap 1; Vul uw creditcard nummer in
    Stap 2; Vul uw vervaldatum in
    Stap 3; Vul uw driecijferige code in

    Wanneer het geld van uw bankrekening wordt afgeschreven, heeft te maken bij welke bank u zit. Voor meer informatie over de afschrijvingen van uw rekening, kunt u contact opnemen met uw bank.

  • Betaling onder rembours
    Indien u kiest voor levering onder rembours, dan betaalt u uw bestelling op het moment van aflevering. Wanneer u betaalt onder rembours, wordt hiervoor €10 extra kosten in rekening gebracht. Wanneer u wilt weten hoe laat uw bestelling wordt geleverd, kunt u in de ochtend even bellen met 085 208 2902. De betaling van het product dient contant gedaan te worden. Onze chauffeur heeft geen beschikking tot een pinapparaat. Wanneer u onder rembours betaald en door omstandigheden uw bestelling niet kunt aannemen, zullen wij alle gemaakte transportkosten aan u doorberekenen. Voor meer informatie over retourneren.

↑ naar boven


Betalingsherinnering

Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?
Wanneer u een betalingsherinnering heeft gekregen, dan hebben wij voor (dat deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van u ontvangen. Nadat u betaald heeft, duurt het een aantal werkdagen voordat wij uw betaling verwerkt hebben. De verwerkingstijd is per betaalmethode verschillend. Meer informatie hierover vindt u onder het kopje terugstorttermijnen over facturen.

Wanneer krijg ik een betalingsherinnering?
U krijgt de betalingsherinneringen op de volgende termijnen wanneer u nog niet betaald heeft;

  • 1e herinnering; 14 kalenderdagen na de besteldatum.
  • 2e herinnering; 28 kalenderdagen na de besteldatum.

De eerste en tweede betalingsherinnering ontvangt u via e-mail. Wanneer het openstaande bedrag nog niet betaald is na 42 kalenderdagen na de besteldatum, wordt de factuur in behandeling genomen door het incassobureau.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb al betaald
Wanneer u een betalingsherinnering heeft ontvangen en u heeft de betaling langer dan 5 werkdagen geleden voldaan op rekeningnummer 47.39.55.725, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u de volgende gegevens mee te sturen:

  • Datum van betaling
  • Het door u betaalde bedrag
  • Rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
  • Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
  • De door u gebruikte bankrekening
  • Naam van de rekeninghouder

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar heb mijn artikel nooit gekregen
Als u het artikel niet heeft ontvangen en u toch een betalingsherinnering heeft ontvangen, dan vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u om altijd uw ordernummer bij de hand te houden. Aan de hand van uw ordernummer kunnen wij verder uitzoeken wat er aan de hand is met uw bestelling.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar heb mijn artikel teruggestuurd
Als u een artikel terug heeft gestuurd, duurt de administratieve verwerking daarvan 5 werkdagen. Na deze termijn komt de betalingsverplichting te vervallen. De ontvangen betalingsherinnering en de verwerking van de retour kunnen elkaar kruisen. Als u het artikel langer dan 5 werkdagen geleden retour heeft gestuurd, dan kunt u contact met onze klantenservice opnemen.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar wil mijn artikel retourneren
De meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, kunt u tegen bepaalde voorwaarden retourneren binnen 14 kalenderdagen. Meer informatie over de voorwaarden en de retourprocedure vindt u onder het kopje retourneren.
Als u een betalingsherinnering heeft ontvangen, dan heeft u het artikel langer dan 14 dagen in uw bezit en is retourneren niet meer mogelijk. De betalingsverplichting blijft dan bestaan en u dient de factuur te voldoen.

Ik ben laat met betalen, maar ik heb zojuist betaald. Moet ik jullie hierover informeren?
Uw betaling wordt automatisch verwerkt op de betreffende bestelling als u de betaling overmaakt met het correcte betalingskenmerk. Daarom hoeft u ons hiervan niet op de hoogste stellen. Houdt u altijd rekening met verwerkingstijd van 5 werkdagen. Hierdoor kan het voorkomen dat u toch een betalingsherinnering ontvangt. Deze kunt u dan uiteraard als niet verzonden beschouwen.

Hoe kan ik mijn betalingsherinnering betalen?
U kunt het openstaande bedrag overmaken op rekeningnummer NL50ABNA0473955725, ten name van Watercooler Gigant onder vermelding van het factuurnummer als betalingskenmerk. Wanneer u meerdere facturen voldoet, is het belangrijk dat u bij elke factuur het desbetreffende kenmerk vermeldt.

Ik heb geld bestemd voor Watercooler Gigant per ongeluk overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer, wat moet ik doen?
Als u de begunstigde kent, dan kunt u zelf contact opnemen met de begunstigde. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, kan dit bedrag vervolgens terugstorten op uw rekening. Als u de begunstigde niet kent of als het niet lukt om het bedrag terug te krijgen, kunt u contact opnemen met uw bank. Zij kunnen vervolgens optreden als bemiddelaar. Houdt u er wel rekening mee dat uw factuur nog openstaat en nog voldaan moet worden.

↑ naar boven


Informatie over facturen en betalingen

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
In uw account vindt u onder het kopje mijn bestellingen een overzicht van de recente orders.

Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan in mijn account
De verwerking van een betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Totdat de betaling is verwerkt binnen die termijn, staat het factuurbedrag nog open in uw account.

Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?
Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Hieronder vindt u een overzicht van de verwerkingstijd van elke betaalmethode.
Verwerkingstijd van 5 werkdagen:

  • Acceptgiro
  • iDEAL
  • Vooruitbetalen

Verwerkingstijd van 10 werkdagen

  • Maestro

Verwerkingstijd van 3 weken

  • Creditcard

Ik wil graag een kopie van een factuur hebben, hoe kom ik daaraan?
Als u een kopie van uw factuur wilt hebben, kunt u dit doorgeven via de e-mail. Als u een e-mail stuurt met uw ordernummer en gegevens naar info@watercoolergigant.nl, krijgt u van ons een kopie van uw factuur via de e-mail toegestuurd.

Kan ik een kopie van een factuur naar een ander adres laten sturen dan het eerder opgegeven factuuradres?
Als u na uw bestelling de factuur op een ander adres wilt ontvangen, kunt u een e-mail sturen met uw ordernummer, gegevens en het adres waar de factuur heen moet naar info@watercoolergigant.nl. Als u dit telefonisch door wil geven, kan dit door te bellen naar 085 208 2902 en het te bespreken met één van onze medewerkers.

Hoe neem ik contact op over mijn facturen of betalingen?
Als u vragen heeft over uw facturen of betalingen, kunt u contact opnemen met ons. U kunt ons bereiken per e-mail via info@watercoolergigant.nl en via de telefoon op 085 208 2902.
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, graag de volgende gegevens alvast bij u te hebben;

  • Bestel – of factuurnummer
  • Betaalde bedrag
  • Datum van betaling
  • Rekeningnummer waar u het geld naar over heeft gemaakt
  • Betalingskenmerk
  • De door u gebruikte bankrekening
  • Rekeninghouder

↑ naar boven


Kortingscodes

Wat is een kortingscode?
Een kortingscode, ook wel vouchercode, is een code die recht geeft op een korting. Om hiervoor in aanmerking te komen dient u in het bezit zijn van zo'n code. Deze codes kunnen ter promotie worden verspreid op de website, Facebook of via de nieuwsbrief.

Hoe werkt de kortingscode?
U kunt de promotiecode invullen in het winkelmandje, in het veld Kortingscode. Klik vervolgens op “Toepassen”. De korting wordt verwerkt in het orderbedrag en het aangepaste totaalbedrag wordt direct zichtbaar.

Geldt de korting op alle artikelen?
Dit is afhankelijk van de lopende promotie. Wanneer de kortingscode wordt vergeven, staat er altijd vermeld hoelang deze geldig is.

Kan ik de kortingscode meerdere keren gebruiken?
De code kan éénmaal gebruikt worden.

Kan ik meerdere kortingscodes gebruiken in één bestelling?
Het is niet toegestaan om meerdere kortingscodes te gebruiken in één bestelling.

↑ naar boven


Terugstorttermijnen

Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten. Als u heeft betaald met creditcard, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van 3 weken. Wanneer u tijdens het bestelproces gebruik heeft gemaakt van een kortingscode, wordt het volledige bedrag, minus de kortingscode aan u overgemaakt. Uw kortingscode is na deze bestelling vervallen en zal geen 2e keer gebruikt kunnen worden.

Ik heb per ongeluk geld naar de Watercooler Gigant overgemaakt wat niet voor de Watercooler Gigant bestemd is. Wat moet ik doen?
Bedragen die niet gekoppeld kunnen worden aan een bestelling, worden teruggestort naar het rekeningnummer waar het bedrag van afkomstig is. Mocht u na 3 weken uw geld nog niet terug hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u de volgende gegevens mee te sturen:

  • Naam van de rekeninghouder
  • Datum van betaling
  • Het door u betaalde bedrag
  • Rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
  • Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
  • De door u gebruikte bankrekening

Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald, krijg ik dit geld terug?
Watercooler Gigant stort teveel betaalde bedragen binnen 3 weken aan u terug. Mocht u na 3 weken uw geld nog niet terug hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

↑ naar boven